UNIVERSITATEA POLITEHNICA TIMISOARA
DEPARTAMENTUL RELATII INTERNATIONALE
 
 
 
 

2020-1-RO01-KA107-078472

 

MOBILITATI PENTRU STUDENTI 2021-2022

Programul Erasmus+ (2014-2021) este un program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, recunoscut pe plan mondial ca fiind cel mai amplu şi accesibil program de schimb universitar. Acesta permite studenților Universității Politehnica Timișoara să beneficieze de sprijin financiar pentru efectuarea unor mobilități de studii sau de practică.
 
Prin programul Erasmus+ se pot finanța MOBILITĂȚI DE STUDII și DE PRACTICĂ în universități din următoarele țări partenere ale programului (KA107):
-        Azerbaijan
-        Belarus
-        Rep. Dominicană
-        Georgia
-        India
-        Japonia
-        Mauritius
-        Rep. Moldova
-        Muntenegru
-        Federația Rusă
-        Statele Unite ale Americii
-        Thailanda
-        Tunisia
-        Ucraina
-        Uzbekistan
 
Nu este permisă efectuarea mobilităților Erasmus+ în universități din țara în care este domiciliat sau a cărei cetățenie o deține candidatul (de exemplu un student care are domiciliul în Rep Moldova și este înmatriculat la UPT poate efectua o mobilitate de studii sau de practică în oricare dintre țările partenere la program cu excepția României și Rep. Moldova).
 
Listă acorduri Erasmus+ 
 
Pași de urmat pentru alegerea universității gazdă:
1.    Selectați în tabel facultatea la care sunteți înmatriculat și tipul de mobilitate pe care doriți să îl efectuați (studii sau practică).
2.    Accesați site-urile universităților partenere care vă atrag și căutați oferta lor academică în limbile străine pe care le cunoașteți. Un criteriu important de selecție este compatibilitatea dintre disciplinele pe care le veți studia la UPT și cele de la universitatea gazdă. Semestrul în care se va efectua mobilitatea va fi semestrul în care compatibilitatea este cea mai bună.
3.    Nu contactați universitățile partenere pentru a pune întrebări despre oferta lor academică, cazare, etc, înainte de a fi selectaţi de către UPT pentru programul Erasmus+! Dacă aveți întrebări despre un acord contactați cadrul didactic coordonator din UPT (întrebări de natură academică) și/sau Departamentul Relații Internaționale al UPT la erasmus.outgoing@upt.ro (întrebări privind dosarul Erasmus, aspecte administrativ-financiare legate de mobilităţi).

Ce beneficii are studentul Erasmus+?
  • Experienţă internaţională deosebit de utilă de-a lungul viitoarei cariere;
  • Recunoaşterea activităţii efectuate pe parcursul mobilităţii conform contractului de studii sau plasament prin intermediul creditelor ECTS şi menţionarea mobilităţii în suplimentul de diplomă eliberat la absolvire;
  • Posibilitatea de a lucra la lucrarea de licență/dizertație/doctorat în unele dintre cele mai bune universități din ţările partenere la program;
  • Scutirea de plata taxelor de şcolarizare, înscriere, examene, acces la laboratoare la universitatea gazdă;
  • Sprijin financiar care să acopere cheltuielile suplimentare generate de viaţa într-o ţară străină;
  • Bursa de studii/socială de la UPT se primeşte şi în perioada mobilităţii, dacă studentul rămâne eligibil.

Care este valoarea grantului?
Grantul Erasmus+ nu este menit să acopere toate cheltuielile legate de mobilitate, ci diferenţa dintre costul vieţii în România şi costul vieţii din ţara gazdă. În timpul mobilităţii studentul nu poate beneficia de alte finanţări din fonduri europene (ex. POSDRU).
 
Pentru țările partenere ale programului (acorduri marcate KA107) un student va primi:
  • 700 EUR/lună pentru subzistență
  • Grant transport în funcție de distanța dintre cele două universități
Distanţa
Suma per participant în euro
Între 10 şi 99 km:
20
Între 100 şi 499 km:
180
Între 500 şi 1999 km:
275
Între 2000 şi 2999 km:
360
Între 3000 şi 3999 km:
530
Între 4000 şi 7999 km:
820
8000 km sau mai mult:
1500
 
  • Candidaţii cu nevoi speciale pot solicita cu 60 de zile înainte de plecarea în mobilitate un supliment de grant (valoarea acestuia depinde de costurile suplimentare pe care le implică fiecare caz în parte: medicamente, tratamente, însoţitor, etc.). Suplimentul pentru nevoi speciale va fi justificat la revenirea din mobilitate prin acte de decont financiar: facturi, contracte, bonuri fiscale, etc.
NOU! Consultați ghidul „Student Erasmus în vreme de pandemie” care cuprinde informații destinate studenților cu privire la organizarea mobilităților în contextul COVID-19 făcând click aici.
 
Sprijin financiar pentru persoane cu nevoi speciale (diferit de suplimentul de grant pentru studenții cu oportunități reduse, disponibil pentru toate tipurile de mobilități)
O persoană cu nevoi speciale este un potențial participant a cărui situație personală fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea sa la proiect/mobilitate nu este posibilă fără sprijin financiar suplimentar.
Instituțiile de învățământ superior care au selectat studenți și/sau personal cu nevoi speciale pot solicita un grant de sprijin suplimentar de la Agenția Națională pentru a acoperi costurile suplimentare de participare a acestora la activitățile de mobilitate. Sunt eligibile costurile reale legate direct de participanții cu nevoi speciale și de însoțitorii care participă la activități transnaționale de predare, de formare și de învățare, inclusiv costuri legate de transport și de ședere, dacă sunt justificate și câtă vreme nu se solicită un grant pentru acești participanți prin intermediul categoriilor bugetare „transport” și „sprijin individual”.

CALENDAR SELECȚIE: click aici

Cine poate candida?
Studenții care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții sunt eligibili pentru mobilități Erasmus+:
  • Înmatriculați la UPT la studii de licență, masterat sau doctorat, cu excepția doctoranzilor implicați în proiecte pe fonduri structurale.
  • Cu bune cunoștințe de limbi străine. Pentru mobilitățile de studii se va consulta lista de acorduri în care se precizează în ce limbi se poate studia la universitatea parteneră și ce nivel de competență lingvistică trebuie atins înainte de plecare.
  • Care respectă prevederile programului privind durata minimă a unei mobilități și numărul total de zile de mobilitate. Durata minimă a unei mobilități de studii este de 90 de zile, iar a unei mobilități de practică este de 60 de zile.

Ce conţine dosarul de candidatură?
  • Ghid utilizare platforma Solemove
  • Formular de candidatură - alegeți numele universității, apoi modalitate de conectare UPT, nume de utilizator - adresa de e-mail de student UPT, parola - parola adresei de e-mail furnizate de UPT.
  • Foaie matricolă parțială de uz intern. Foaia matricolă de uz extern se va adăuga ulterior la dosar.  
  • Copie atestat de cunoaștere a limbii străine în care se va efectua mobilitatea. Pe atestat se va preciza nivelul de cunoaştere a limbii respective folosind nivelurile europene ale Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine (CEF): A1, A2, B1, B2, C1, C2 (detalii: aici). Se acceptă atestatul de competențe lingvistice de la bacalaureat. Candidații care nu au un atestat de cunoaștere a limbii în care se va derula mobilitatea (engleză, franceză sau germană) se pot înscrie la Centrul Interlingua al UPT pentru a fi evaluați.

 
Care sunt criteriile de selecție?
  • Media multianuală (0-30 puncte) se va calcula folosind pentru examenele nepromovate nota 4. Punctajul final se obține înmulțind media multianuală cu 3. Pentru doctoranzi se va lua în considerare nota rezultată prin conversia punctajului obținut la admitere și a calificativelor din timpul studiilor. Pot pleca în mobilitate doar studenții care au cel mult 3 restanțe la data preconizată de începere a mobilității.
  • Cunoașterea limbii străine (0-30 puncte). Se acordă 10 puncte studenților care efectuează mobilitatea în limba țării gazdă. În funcție de nivelul de cunoaștere (dovedit prin atestatul de competențe lingvistice inclus în dosarul de candidatură) a limbii în care se efectuează mobilitatea se acordă puncte astfel: A1 - 10 puncte, A2 - 12 puncte, B1 - 14 puncte, B2 - 16 puncte, C1 - 18 puncte, C2 - 20 puncte. Majoritatea instituțiilor partenere recomandă B1 ca nivel minim de competență lingvistică la data începerii mobilității.
  • Criterii specifice (0-40 puncte) sunt formulate de comisia de selecție şi făcute publice înainte de interviu. Printre criteriile specifice frecvent folosite menționăm:  compatibilitatea dintre domeniul de studii (specializarea) de la UPT și cel de la universitatea parteneră; compatibilitatea dintre curricula din UPT şi cea din universitatea parteneră pentru anul de studii și pentru semestrul vizat; participarea la activități extra-curriculare și/sau de voluntariat; motivația studentului; criterii profesionale/academice care să confere certitudinea realizării unei mobilități de succes, cum ar fi cunoștințele în anumite discipline, realizările anterioare în anumite discipline de studii (proiecte, lucrări), cunoașterea anumitor medii software, a unor instrumente de lucru specifice, disponibilitatea de a lucra în laborator sau într-un mediu industrial, etc. 
  • Participarea la interviu este obligatorie: studenţii aflaţi la momentul interviului într-o altă mobilitate aprobată de UPT vor avea posibilitatea să participe la interviu fie telefonic, fie prin Skype.
  • Diferenţiere la egalitate de punctaj: În caz de egalitate a punctajului studenții cu oportunități reduse sau nevoi speciale vor avea prioritate. Statutul trebuie dovedit prin adeverinţa adecvată (a se vedea compoziţia dosarului de candidatură).
Selecția se realizează pe fiecare acord bilateral în parte.

Ce drepturi au studenţii Erasmus+?
  • Încheierea unui Learning Agreement for Studies (Acord de studiu) înainte de plecarea în mobilitate, semnat și ștampilat de părțile implicate: student, conducere facultate și coordonator instituțional din partea UPT și din universitatea parteneră;
  • Obținerea unui Transcript of Records (foaie matricolă) de la universitatea parteneră la sfârșitul mobilității;
  • Recunoașterea academică a rezultatelor obținute, conform precizărilor din Learning Agreement for Studies;
  • Scutirea la universitatea gazdă, de la plata taxelor de înscriere, școlarizare, examinare, acces la laboratoare și biblioteci;
  • Păstrarea bursei de studii pe perioada mobilității dacă studentul rămâne eligibil.
  • Studentul titular de mobilitate în semestrul I își păstrează  statutul avut înainte de plecare pe tot parcursul anului universitar, cu condiția îndeplinirii obligațiilor academice (obținerea a 30 de credite ECTS/semestru la universitatea parteneră).
  • Studentul titular de mobilitate care are, la plecare, dreptul la un loc de cazare în căminele UPT, își păstrează acest drept și la întoarcerea din mobilitate.
  • Drepturile studenţilor internaţionali

Ce obligaţii au studenţii Erasmus+?
  • Trimiterea documentelor de candidatură si apoi de mobilitate solicitate la timp, completate integral și corect prin e-mail la adresa erasmus.outgoing@upt.ro.
  • Respectarea termenelor limită şi a procedurilor impuse de univerităţile partenere pentru depunerea dosarului de candidatură, înmatriculare, cazare, înscrierea la cursuri, evaluare, etc.
  • Respectarea tuturor regulilor și obligațiilor asumate prin Learning Agreement for Studies/Traineeship și prin Contractul Financiar: obținerea creditelor contractate prin L.A./T.A., respectarea perioadei și duratei stagiului Erasmus, depunerea tuturor documentelor post-stagiu in termen de 5 zile de la încheierea mobilității.
  • Obținerea vizelor și a asigurărilor de orice tip este sarcina personală a beneficiarului de mobilitate.
  • Prezența la acțiunile de promovare a programului Erasmus+ în UPT atunci când se solicită acest lucru, timp de 3 ani de la derularea mobilității.

Informaţii pentru studenţii selectaţi
 
1. MOBILITĂŢI DE STUDII
Studenţii selectaţi vor fi nominalizaţi de DRI la universitatea parteneră. După nominalizare, studenţii primesc de cele mai multe ori un set de instrucţiuni de la universitatea gazdă privind documentele pe care trebuie să le transmită şi termenele limită până la care acestea trebuie să le parvină. Unele universităţi nu trimit însă aceste pachete de informaţii fiecărui student în parte, ci le postează pe site-ul Departamentului lor de Relaţii Internaţionale.
Toate documentele care necesită aprobarea coordonatorului instituţional Erasmus+ se vor depune la DRI cu minim 7 zile înainte de termenul limită stabilit de universitatea parteneră.
Studenții Erasmus+ selectați pentru mobilități de studii vor contracta 30 ECTS / semestru la universitatea parteneră, cu excepția celor care își elaborează lucrarea de licență (4 ECTS) sau disertaţie (15 ECTS). În cazuri justificate se poate solicita aprobarea unui learning agreement cu un număr mai mic de 30 ECTS, dar nu mai puțin de 20 credite ECTS/ semestru.
 
Listă de documente care se vor depune la DRI după selecţie:
  • copie carte de identitate - cartea de identitate trebuie să fie valabilă pe toată durata mobilităţii
  • copie asigurare medicală, accidente și răspundere civilă
  • learning agreement (acord de studii):
    • Formular learning agreement valabil de la 18.09.2020
    • Conţinutul LA-ului se stabileşte în urma discuţiei cu coordonatorul academic al mobilităţii şi decanul/prodecanul /promotorul de relaţii internaţionale al facultăţii (pentru studenţii de la licenţă sau masterat), respectiv conducătorul de doctorat ptr. doctoranzi. LA se listează în 3 exemplare şi se semnează de către student şi de către decanul/ prodecanul/ promotorul de relaţii internaţionale al facultăţii (ptr. studenţii de la ciclurile de licenţă sau masterat), respectiv de către conducătorul de doctorat ptr. doctoranzi, după care se aduce la Departamentul Relaţii Internaţionale la d-ra Diana BALȘ-DIACONESCU, care va obţine semnătura coordonatorului instituţional Erasmus şi transmite LA-ul aprobat instituţiei partenere.
    • Nu se pot contracta în perioada mobilităţii materii restante la UPT, ci doar materii care să fie echivalate cu discipline curente şi viitoare.
  • scrisoare de accept de la universitatea gazdă. Se acceptă şi documente echivalente (de ex. e-mail de confirmare, listă cu studenţii Erasmus+ publicată pe site, etc.)
  • calendarul academic al universităţii partenere - dacă în scrisoarea de accept nu se menţionează perioada mobilităţii, atunci perioada mobilităţii se va stabili în funcţie de calendarul academic. Linkul către calendarul academic se trimite la erasmus.outgoing@upt.ro
  • extras de cont în euro - obligatoriu contul va fi deschis pe numele beneficiarului bursei
  • cerere de emitere a ordinului de deplasare - formularul se generează la DRI şi necesită semnătura/ştampila decanatului şi semnătura studentului
  • Dacă mobilitatea se suprapune peste examenul de absolvire va fi necesară obținerea aprobării prorectorului de resort înainte de semnarea contractului financiar. Fără această aprobare mobilitatea nu se poate efectua. 
Toate documentele de mai sus - exceptând cererea de acordare a suplimentului de grant - trebuie să existe în dosar cu minim o lună înainte de plecarea în mobilitate.
 
Înainte de plecarea în mobilitate studentul va:
Atenţie! Plata primei tranşe a grantului (70% din grantul pentru subzistență + 100% din grantul pentru transport) înainte de plecarea în mobilitate este condiţionată de predarea tuturor documentelor în timp util (cu minim 1 lună înainte de plecarea în mobilitate) şi de primirea fondurilor de la Agenţia Naţională.
 
În timpul mobilităţii:
  • în prima săptămână a mobilităţii studentul va trimite atestatul de prezenţă care confirmă sosirea la universitatea gazdă
  • în prima lună de mobilitate se pot solicita modificări în acordul de studii (schimbarea disciplinelor trebuie justificată şi aprobată)
  • dacă este cazul: studentul poate trimite o  cerere de prelungire / reducere a duratei mobilităţii cu minim 30 de zile înainte de data stipulată iniţial pentru finalizarea mobilităţii. Cererile de prelungire/reducere a duratei mobilităţii sunt analizate individual. Cererile aprobate de prelungire pot să fie cu grant sau cu 0 grant. Reducerea duratei mobilităţii va duce automat la o reducere a grantului. Durata minimă a unei mobilităţi de studii este 90 de zile calendaristice.
Listă de documente care se depun la DRI după revenirea din mobilitate:
  • atestat de prezenţă care confirmă atât data începerii, cât şi data finalizării mobilităţii - în original
  • transcript of records (foaie matricolă cu rezultatele obţinute la universitatea parteneră în baza căreia se va face echivalarea rezultatelor) sau learning agreement cu secţiunea "after the mobility" completată și semnată
  • raport narativ de activitate în limba română (minim 1 pagină A4) + un set de fotografii (2-6 imagini, dintre care cel puţin una cu participantul la mobilitate) pentru diseminarea experienţei
După finalizarea mobilităţii şi depunerea actelor post-mobilitate la DRI veţi completa:
Atenţie! Plata primei tranşe a grantului (70% din grantul pentru subzistență + 100% din grantul pentru transport) înainte de plecarea în mobilitate este condiţionată de predarea tuturor documentelor în timp util (cu minim 1 lună înainte de plecarea în mobilitate) şi de primirea fondurilor de la Agenţia Naţională.
 
2. MOBILITĂŢI DE PRACTICĂ
Toate documentele care necesită aprobarea coordonatorului instituţional Erasmus+ se vor depune la DRI cu minim 7 zile înainte de termenul limită stabilit de instituţia parteneră.
 
Listă de documente care se vor depune la DRI după selecţie:
  • copie carte de identitate - cartea de identitate trebuie să fie valabilă pe toată durata mobilităţii
  • copie asigurare medicală sau card european de sănătate
  • training agreement (acord de formare profesională): 
  • copie adeverinţă de absolvire cu diplomă (pentru absolvenţi)
  • extras de cont în euro - obligatoriu contul va fi deschis pe numele beneficiarului bursei
  • cerere de emitere a unui ordin de deplasare - formularul se generează la DRI şi necesită semnătura / ştampila decanatului şi semnătura studentului.
  • Dacă mobilitatea se suprapune peste examenul de absolvire va fi necesară obținerea aprobării prorectorului de resort înainte de semnarea contractului financiar. Fără această aprobare mobilitatea nu se poate efectua. 
Înainte de plecarea în mobilitate veţi:
Atenţie! Plata primei tranşe a grantului (70% din grantul pentru subzistență + 100% din grantul pentru transport) înainte de plecarea în mobilitate este condiţionată de predarea tuturor documentelor în timp util (cu minim 1 lună înainte de plecarea în mobilitate) şi de primirea fondurilor de la Agenţia Naţională.
 
În timpul mobilităţii:
  • în prima săptămână a mobilităţii veţi trimite atestatul de prezenţă care confirmă sosirea la instituţia gazdă
  • în prima lună a mobilităţii puteţi cere modificări ale acordului de formare profesională (modificările trebuie aprobate de către UPT)
  • dacă este cazul: trimite cererea de prelungire / reducere a duratei mobilităţii cu minim 30 de zile înainte de data preconizată iniţial pentru finalizarea mobilităţii. Cererile de prelungire/reducere a duratei mobilităţii sunt analizate individual. Cererile aprobate de prelungire pot să fie cu grant sau cu 0 grant. Reducerea duratei mobilităţii va duce automat la o reducere a grantului. Durata minimă a unei mobilităţi de practică este 60 de zile calendaristice.
Listă de documente care se depun la DRI după revenirea din mobilitate:
  • atestat de prezenţă care confirmă atât data începerii, cât şi data finalizării mobilităţii - în original
  • training agreement cu secţiunea "after the mobility" completată și semnată sau documentul Transcript of Work. Instituţia gazdă va completa cât mai detaliat posibil această secţiune din acordul de formare profesională pentru că echivalarea / recunoaşterea mobilităţii se va face în baza evaluării activităţii de la compania gazdă
  • raport narativ de activitate de minim 1 pagină A4 + fotografii pentru diseminarea experienţei
După finalizarea mobilităţii veţi completa:
  • un chestionar privind mobilitatea
Atenţie! Plata tranşei a doua se va face numai după ce dosarul este complet, ceea ce include completarea chestionarelor online (obligatorii la finele mobilităţii) şi echivalarea stagiului de practică de către facultatea de origine.
 
MOBILITATI PENTRU PERSONAL 2021-2022 
 
Pentru candidatură vă rugăm accesați pagina dedicată, făcând click aici.

ALTE INFORMATII

 
 
   Proiect 2019-1-RO01-KA107-061891 (Higher education student and staff mobility between Programme and Partner Countries) cu Albania, Azerbaijan, Bosnia si Hertegovina, Brazilia, Federatia R...
 
 
   Proiect 2018-1-RO01-KA107-047747 (Higher education student and staff mobility between Programme and Partner Countries) cu Brazilia, Fiji, Georgia, Israel, Japonia, Maroc, Moldova, Rusia, ...
 
 
   Proiect 2017-1-RO01-KA107-036355 (Higher education student and staff mobility between Programme and Partner Countries) cu Albania, Azerbaijan, Bosnia si Hertegovina, India, Indonezia, Jap...
 
 
   Proiect 2016-2-RO01-KA107-035265 (Higher education student and staff mobility between Programme and Partner Countries) cu Maroc si Republica Dominicana - runda 2 (2016-2018)
 
 
   Proiect 2016-1-RO01-KA107-023584 (Higher education student and staff mobility between Programme and Partner Countries) cu Bosnia si Hertegovina, Maroc, Moldova, Serbia - runda 1 (2016-2018)
 
 
   Proiect 2015-1-RO01-KA107-014626 (Higher education student and staff mobility between Programme and Partner Countries) - Maroc, Moldova, Serbia (2015-2017)
 
 
 
 
 
Piata Victoriei, Nr.2, 300006,
Timisoara, Romania
Tel. +40 256 403034, Fax. +40 256 403033
© Copyright 2024