Universitatea Politehnica Timișoara
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Atribuții ale Comisiei pentru învățământ

 
 

în conformitate cu art. 5 din Regulamentul de organizare și funcționare a Senatului UPT:

(1) participă la elaborarea, adoptarea și amendarea Cartei universitare;

(2) dezbate și propune spre aprobarea Senatului metodologiile şi regulamentele privind organizarea şi funcționarea universității, pe domeniile sale de competență, pornind de la proiectele proprii sau de la proiecte elaborate de Consiliul de administraţie;

(3) controlează activitatea Rectorului şi a conducerii executive pe domeniul său de competență;

(4) realizează rapoarte de monitorizare și de control a activității conducerii executive și a Consiliului de administrație, care sunt prezentate periodic și discutate în Senatul universității, pe domeniul său de competență;

(5) dezbate oportunitatea de înființare sau desfiinţare de facultăți și de înfiinţare, divizare, comasare sau desființare de departamente şi alte unități structural interne, din punctul de vedere al activității de învățământ, făcând Senatului recomandări de aprobare/respingere;

(6) analizează oportunitatea și propune Senatului aprobarea/respingerea înfiinţării de noi programe de studii şi încheierea acelor programe de studii care nu pot fi susţinute la un nivel de calitate corespunzător şi/sau sunt ineficiente financiar, la propunerea organismelor abilitate legal;

(7) realizează un referat pe domeniul său de competență, în vederea validării raportului anual al Rectorului cu privire la starea universității;

(8) dezbate, amendează și propune Senatului spre aprobare normele de dimensionare a formaţiilor de studiu, pornind de la propunerea Consiliului de administratie, cu respectarea standardelor de calitate ale ARACIS și aprobate de minister;

(9) dezbate și propune Senatului spre aprobare normele de întocmire a statelor de funcţii ale personalului didactic, de cercetare, didactic auxiliar şi nedidactic, pornind de la propunerea Consiliului de administraţie, prin aprobarea acestora în forma iniţială sau cu amendamente, în colaborare cu Comisia de Resurse umane și Comisia de resurse financiare;

(10) dezbate și propune Senatului spre aprobare metodologia de cuantificare în ore convenționale a tuturor activităților cuprinse în norma didactică, în funcție de programul de studii, de profil și de specializare, în colaborare cu Comisia de Resurse umane și Comisia de resurse financiare;

(11) elaborează și propune Senatului spre aprobare metodologia după care universitatea poate decide menținerea calității de titular în învățământ și/sau în cercetare, pe baza evaluării anuale a performanțelor academice, după îndeplinirea vârstei de pensionare, în cazul în care universitatea nu poate acoperi norme cu titular, în colaborare cu Comisia de Resurse umane și cu Comisia de resurse financiare;

(12) analizează dosarele de gradații de merit ale cadrelor didactice din UPT și modalitatea de acordare a punctajelor, din punct de vedere al cuantificării activității didactice și propune Senatului UPT aprobarea/respingerea acordării de gradații;

(13) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de către Senat sau la solicitarea Preşedintelui Senatului UPT, în domeniile sale de competență.

 
 
Ultima actualizare: 2020-05-26
 
 
ARUT Eudres Biblioteca Centrală  UPT Editura Politehnica Fundația Politehnica Timișoara AS Politehnica DCI Tele Universitatea Avizier UPT UPosT CCOC Sindicatul UPT Comunicate UPT
 
© Copyright 2024 Universitatea Politehnica Timisoara. Toate drepturile rezervate
UPT pe Facebook UPT pe Twitter UPT pe Google +